niedziela, 30 lipca 2017

TRZECIA - MAGDA STACHULA

Magda Stachula - absolwenta judaistyki, gorące nazwisko 2016 roku za sprawą debiutu Idealna. Obecnie określana mianem mistrzyni thrillera psychologicznego.

Nie mogłam doczekać się lektury Trzeciej. Idealną czytałam z zaciekawieniem, może nie powaliła mnie na kolna, ale wciągnęła na tyle, że z niecierpliwością oczekiwałam na najnowszy tytuł Magdy Stachuli. Gdy tylko książka wpadła w moje ręce, zabrałam się do lektury, którą skończyłam wczoraj. Zatem na gorąco podzielę się z wami moją oceną.


Akcja Trzeciej toczy się trójtorowo - pisana jest z perspektywy trzech postaci. Główną bohaterką jest Eliza - młoda psycholog, którą prowadzi własną praktykę terapeutyczną. Poznajemy ją krótko po rozstaniu z poprzednim partnerem. Kolejną postacią jest Lilianna - dyrektor dobrze prosperującej firmy, rozwódka, która podobnie jak Eliza rozstała się z partnerem, a raczej to partner ją zostawił.
Trzecim bohaterem jest Borys - muzyk, Rosjanin, do szóstego roku życia wychowywany w Polsce,postać niezwykle tajemnicza i jak można się domyślić łącząca losy dwóch wymienionych kobiet.


Eliza pewnego dnia nabiera podejrzeń, że ktoś ją śledzi. Z każdym kolejnym dniem wpada w coraz większą paranoję i zachowuje się coraz bardziej dziwacznie. Pewnego dnia poznaje Borysa, z którym szybko nawiązuje romans i równie szybko postanawia zamieszkać. Nowy związek sprawił, że Eliza zapomina o swoich podejrzeniach. Jednak jej spokój nie trwa długo, a gdy w dniu swoich urodzin dostaje bukiet tulipanów, a w skrzynce na listy znajduje tajemnicza kartkę, ponownie nabiera podejrzeń, że ktoś ją obserwuje. Postanawia powiedzieć o swoich obawach Borysowi, który pozornie ją uspokaja, a sam nabiera podejrzeń, że to nie jego dziewczyna bała obiektem obserwacji, tylko on sam. A jako że Borys ma za sobą działalność w światku przestępczy Rosji, dlatego mocno się obawia, że ktoś wpadł na jego ślad. Eliza nic nie wie o prawdziwej twarzy swojego chłopaka, i choć jej przyjaciółka nie jeden raz zaleca jej ostrożność, ana sama stara się bagatelizować jej podejrzenia.

Chociaż związek Elizy z Borysem na pozór wydaje się idealny, to my czytelnicy, wiemy, że taki nie jest gdyż Eliza jest tylko tą t r z e c i ą. Wyjaśnienia nie spodziewajcie się od razu, gdyż dopiero pod koniec dowiecie się o co tak naprawdę chodziło.
Nie zachęcam do przeczytania tej książki, dla mnie lektura Trzeciej była męczarnią, tak że kilka razy miałam ochotę ją odłożyć i więcej po nią nie sięgać. Rozterki głównej bohaterki denerwowały mnie niemiłosiernie i miałam jej po prostu dosyć. Ale nie tylko ta postać mi się nie podobała, podobnie było z dwójką pozostałych bohaterów, którzy byli dla mnie nieprzekonywujący, a ich losy, zarówno jak cała akcja książki, mocno naciągnięta.
 

Nie mogłam się nadziwić, że książka ta wyszła spod pióra autorki Idealnej. Książka tak słaba, że czytanie kolejnych stron było dla mnie męczące.

ocena małgośki - 2, lekturę zdecydowanie można sobie odpuścić. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz