czwartek, 12 kwietnia 2018

ŁOWCA - LARS KEPLER

Każdy mol książkowy ma listę ulubionych pisarzy, taki swoisty top. U mnie Lars Kepler znajduje się na samym szczycie tej listy i na każdą jego książkę zawsze czekam z olbrzymią niecierpliwością. Nie inaczej było i w przypadku Łowcy, gdy tyko zobaczyłam ten tytuł w zapowiedziach wydawniczych wiedziałam, że to moje, swoiste "must have". W końcu to Lars Kepler - jego poprzednie książki z serii z Joonem Linna - dosłownie połknęłam. Czy i tak było w przypadku Łowcy? Zaraz Wam Moi Drodzy zdradzę. 

Tak jak wspomniałam Łowca to szósta odsłona serii z Joonem Linna. Niewtajemniczonych odsyłam do wcześniejszych tytułów, poczynając od pierwszej części - Hipnotyzer, kończąc na poprzedzającym Łowcę - Stalkerze. Joone Linna to człowiek z zasadami, niezłomny, waleczny, można powiedzieć - przyzwoity człowiek,  typ jakich coraz mniej w dzisiejszych czasach. Nie będę Wam streszczać poprzednich części, tak aby nie odbierać przyjemności lektury, zachęcam sięgnijcie do nich - a na pewno nie pożałujecie.   

Łowca zaczyna się spokojnie, jesteśmy w willi w dzielnicy w której mieszkają prominenci. Poznaje Sofię, która przyszła do bogatego klienta. Sofia jest prostytutką i w momencie kiedy rzeczony klient zaczyna się zachowywać  w stosunku do niej agresywnie, sytuacja zaczyna wymykać się spod kontroli. W ciągu kilku chwil atmosfera zaczyna się coraz mocniej zagęszczać, a kiedy dochodzi do zabójstwa, okazuje się, że klient Sofii był jednym z czołowych szwedzkich polityków. Sprawę przyjmuje Sapo - a kiedy okazuje się, że w grę może wchodzić terroryzm o pomoc zostaje poproszony Joone Linna. Linna odbywa karę pozbawienia wolności, ale godząc się na współpracę opuszcza szybko mury więzienia i podąża tropem nieuchwytnego mordercy. Początkowo jedynym tropem pozostaje terroryzm, i w tym kierunku podążają śledczy próbując schwytać mordercę. Dopiero po jakimś czasie okazuje się, że sprawa ma związek z wydarzeniami sprzed kilkudziesięciu lat, które rozegrały się w pewnej elitarnej szkole.

W tej książce nie ma przestojów, czy spowolnienia akcji. Nie ma zbędnych opisów i nic nie dzieje się bez przyczyny. Zaczynając lekturę, już od jej pierwszej strony wchodzimy całkowicie w świat stworzony przez Larsa Keplera i przez kolejne 430 stron jesteśmy w tym świecie totalnie. Wiedziałam, po lekturze poprzednich tytułów, że Łowca będzie lekturą wciągająca, ale że aż tak, na to chyba nie byłam chyba przygotowana.

Łowca do jedna z najlepszych przeczytanych przez mnie książek. Pióro Larsa Keplera jest znakomite, więc o żadnych niedoróbkach nie może być mowy w przypadku tego autora. Łowca po raz kolejny dowiódł talentu pisarskiego i pokazał co to znaczy dobry kryminał. W tej książce nie ma ani jednego zbędnego akapitu, zdania, a nawet przecinka. Ta narracja, pozornie rzeczowa i chłodna, idealnie oddaje klimat książki. Łowca jest dla mnie znakomitą książka, która się nie czyta, tylko pochłania.

ocena małgośki - 6 rewelacyjna książka, przeczytajcie koniecznie, gdyż jest naprawdę znakomita.

Za egzemplarz Łowcy serdecznie dziękuję Wydawnictwu Dolnośląskiemu. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz